BLINDTARMEN till er som orkar läsa

Så nu tänkte jag skriva ett par rader om vad som egentligen har hänt under den här veckan.

Jo det var ju så att jag började få ont i högra sidan i magen redan på Fredagen 4/9. Då jag befann mig i Turkiet. Men det vart inget mer med det. Men dagen där på så kände jag mig riktig hängig, låg bara i sol stolen. Åt ingenting, orkade ingenting. Men tiden gick och jag börjde må illa och fick mer smärtor i magen. (högra sidan).

På flygplatsen var det värst, jag kunde knappt gå, gick ihop kurad lutad till höger. Jag måste ha sett rolig ut. Min plast pappa Mats pratade med en Turkisk läkare där, som ville ta in mig på sjukhus. Men kände att jag skulle klara mig hem till Sverige. För vem vill bli opererad i Turkiet?

Hur som helst så kom jag hem till Sverige tillslut, det var en lång bil-resa hem till Härnösand. Gick på 4 timmar. Så jag var hemma 05.30-06.00 ungefär. På morgonen när jag vaknade så hade jag fortfarande ont.

Då åkte jag och mamma till nån mottagning här i Härnösand där dom tog lite prover på mig, hade 50 i sänkan, som ska ligga runt 10. Hade feber på 38.

Så läkarna skickade mig till akuten. Låg på en bård i 7 timmar som kanske var 70-80 cm bred.
Febern hade höjts till 39.6 och sänkan låg på 92. Jag kände mig inte sjuk(???!!)
Läkarna enade sig inte om vad det var för fel, ena trodde på en inflamation i tunntarmen, den andra trodde starkt på att det var blindtarmen. Eftersom att dom inte enade sig så blev jag skickad till röntgen. Där fick man fram att det var inflamerat runt området där blindtarmen sitter. Men dom var ännu inte säker.. Så jag fick röntga mig i en sån här:

Efter jag hade gjort det så hade dom fått fram att det var blindtarmen som skulle bort.
Så doktorn sövde ner mig. När jag vaknade var jag helt borta, skrek på mer smärtstillande osv.
Jag hade tydligen en brusten blindtarm. Så jag kunde ha dött.. Men det gick bra, som tur var.
Jag skulle egentligen få åka hem på Onsdagen, men då låg sänkan på 160. Sänkan kunde vara hög efter en operation. Jag fick komma hem igår och det vat otroligt skönt. Främst att få sova i sin egen säng. Nu mår jag bra, äter antibiotika. Ska till skolan på Måndag.


Kommentarer
Postat av: Linnéa ♥Princessbling♥

Sv:

Okej :)

Vill du att jag ska maila bilderna till dig?

Kram <333

2009-09-11 @ 17:21:11
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Emelie

När kan du göra designen?

Vill gärna börja blogga snart nämligen!

2009-09-11 @ 18:33:59
URL: http://emiiiiiiily.blogg.se/
Postat av: mariel

fan vad hemskt, tur att du klara dig då!

2009-09-13 @ 21:55:49
URL: http://marielestrellanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0